June 17, 2013

Let's meet up if there is a chance, mates.

1301 hours.

Another perfect Tuesday. I woke up late today since 5 days ago I had to wake as early at 5 am and rush to bathroom and going through boring day. Stuck in big hall that congested with 400 people inside, it drive me crazy. Group task and climb hill heading to Auditorium ; It really a joke. I wonder how the hell student there could stand walk almost 2 miles to college. This call insane, mates. Forget them. Aku ada cerita lain.


Mari pakai bahasa ibunda. Apa kau rasa kalau 3 tahun kau terbiasa dengan sesuatu, bangun keesokan harinya telah terhabiskan segalanya. Tanya sama aku kerana itu yang aku rasa sekarang.

sedih- " lepas ni, aku tak boleh dah nak menganjing korang wei macam selalu."

gembira- " habis gak 3 tahun kan. Dulu pergi kelas wat assignment sume mengeluh. "

terharu- " Hari ni last day wei. Aku mesti rindu korang sume. "

.
.
.
.

dan berpuluh perasaan lagi yang aku rasa tidak perlu aku sertakan semua kerana kau semua cukup faham dan khatam tentang itu. Ini yang aku rasa semalam. Brcampur baur dan berlanggar dalam jiwa. It leave me totally SPEECHLESS. Terhabiskan kata-kata walau berombak dan bergunung aku ingin luahkan.

Sebak pun ada. Tengok semalam budak kelas aku semua menangis teresak-esak depan tangga kolej KSKB. Budak kolej lain pandang-2 semacam. Aku tengok dieorang balik. Ahhh, persetankan. Hari ini hari keramat. Peduli apa sama kau semua.

Aku macam biasalah. Yang selalu di tiap masanya berlakon untuk menjadi yang paling tabah dan kental. Penat aku tahan lacrimal duct supaya tidak keluarkan air tapi tumpah jugak setitik dua. Suwey punya kawan semua sedap gelakkan aku. Tapi hari ini sangat sunyi. Luas sangat hati aku. Kosong sangat kepala aku sampai aku macam orang bodoh. Masih cuba paksakan diri untuk terima hakikat semuanya sampai ke penghujung. It comes to the end and farewell for US.

We are the lucky one. Why did I'm saying this. I don't know the story of you but certainly for me YES. We still keep breathing and live like yesterday, we actually the lucky one. Most of the time we spit and keep give bullshit to certain things that we hate but still, we missing it at the end of the day. Jururawat bukan untuk aku. Aku sepatutnya begini begitu tapi sampai penghujungnya, mahu atau tidak, terima atau tolak, aku tetap harus aku-kan yang AKU JURURAWAT and for sure, I'll miss every part and every inch the moment of student life. Aku memang bodoh sebab selalu di kebiasaannya, aku cuma akan hargai lepas semua hilang dari aku. Tapi kebodohan itu yang aku panggil sebagai ;



LIFE.







No comments:

Post a Comment

dojudge.