June 20, 2013

Disaster happen but still,I'm doing fine.

0146 hours, Friday.

Kau tahu apa paling palat ?

kehilangan.

Jangan spesifikkan kepada objek hidup seperti manusia cuma. Luaskan minda. Anak-anak sekalian, ambil pengajaran daripada kakak. Ceritanya begini :

Aku macam biasa, di setiap waktunya aku yang paling lambat lena di ulit mimpi jumpa Brad Pitt dan kadang-2 UFO. Lambat aku tidur semalam dekat pukul 3 subuh. Itu kira paling wise sebab dulu masa aku masih sakai ada akaun Facebook dan blog sumpah mesti anjak sampai pukul 6 pagi.

Macam biasa aku memang tidak akan set alarm lebih-2 lagi free macam sekarang. Aku lagi fokuskan hidup aku untuk kualiti tidur yang lebih panjang dan makan yang sedap sekarang. It's all about women hormone. Blame them ! Lebih kurang pukul 8 lebih kawan kejut aku macam kami tengah kena kepung oleh momok dan jembalang. Aku dengan muka sebal bangun check fon yang sudah jadi kewajipan walaupun aku tahu memang inbox aku zero sebab aku forever alone. Kalih kanan, no. Kalih kiri, no. Jenguk meja tinggal charger, lappy lesap dan sepantas kilatnya mulut aku mengeluarkan bahasa yang tidak sesuai untuk masyarakat ber-integriti.

Housemate semua bangun dan keadaan chaos. Guard yang aku sendiri agak kabur function dan purpose mereka di upah datang dan bawa aku dan sekaliannya pergi balai buat polis report sampai dua kali. Berdepan dengan polis gatal (minta maaf cakap) ; aku naik sebal. Ada sikit rasa mahu kepal kertas aduan dan lempar atas meja. Tapi aku ada human manner jadi aku tahan. Selesai semua aku direct ke celcom centre settle sim card. Habis segala urusan, aku sampai rumah sekali lagi jadi macam orang bodoh yang bersepai.

Begitulah.

Barang hilang, no worries son janji kau selamat. Buka mata; mata masih dua hidung satu telinga dua mulut kekal satu. Aku cuma mahu pesan bila-bila masa Allah boleh tarik nikmat daripada kita. Jadi beringat-lah anaknda.


I'm going to depart tomorrow and heading to Perlis for 3 days. 10 hour for me like nothing because I'm used to ride a bus from KK to Tawau and this gonna ain't nothing. May ALLAH bless our journey.

p/s : Adik aku cakap aku orang teraniaya jadi doa aku makbul, Insha Allah. Aku cuma harap dia kantoi dan bertaubat. Pasal barang dia ambil, hati aku masih keras kasi halal. Keringat aku peras habis-habis untuk dapat semua tu. Haiiiihh.

p/s s: For those gonna send me a massage or even phone call, do mention your names to make things easy for us. For me, actually.

p/s s s: I'm going to sleep now, would you be my guardian and stay beside me? Hell no, right. Luls.

Goodnight, crush :)

No comments:

Post a Comment

dojudge.