June 29, 2012

Just to bless the morning :)

Aku kira cuti kali ini yang paling amat melelahkan. Tiada aktiviti selain sepanjang hari bersosial dengan cerita Korea, Facebook, You-tube, Tumbler dan etc. Sepanjang dua minggu aku bertapa dalam rumah ini, cuma dua kali aku keluar dan hirup udara segar pagi. Selebihnya cuma di bilik dan layan perasaan seorang diri. Habis semua movie dan lagu aku khatam tonton dan dengar. Agaknya belum ada orang paling bosan kehidupannya selain perempuan gila macam aku. Orang gua, kata housemateku.

Aku bangga; walaupun 2 minggu itu terlalu panjang untuk hari-hari yang tiada aktiviti dan sangat menyebalkan, aku berjaya sampai ke hari-hari terakhir paling rileks dalam sejarah student macam aku. Lagi dua hari untuk kelas start. Tahun terakhir untuk semester pertama. Wahh. Sudah jauh aku berjalan rupanya dari hari pertama aku jejak kaki di sini. Aku senyum puas dengan semua memori itu.

Sepanjang hari-hari aku bertapa dalam bilik ini, aku ada terfikir sejenak bagaimana hidup ini suatu hari nanti ? Dimana aku berada ? Dan yang paling aku ingin tahu, adakah aku gembira atau sebaliknya. Apalah yang kita harapkan dari kehidupan ini selain dari kegembiraan, bukan. Semoga segala yang aku harapkan dan hajati terlaksana jua di kemudian hari.

I love countryside. I love nature so much. I always wonder that someday I want to stand and enjoy a magnificent nature leisurely. That's why I tell myself  if one day I still could not find my true love, living with beautiful nature and have a good life is a satisfaction for me instead of wiping tears everyday for stupid love, why not we choose something that more worth to pleasure ourselves ? yeah, I quit not sure if someday I can truly fulfill my own dream because it cost a lot of money and the most important thing financial is the crucial part. Old people say, when there is a will there is a way, isn't it ? God will, I will fly and enjoy myself travel to somewhere :) At least, I have no regret in the end of my life and the memories is the prove for me to tell people life is too wonderful for us. InsyaAllah, one day, I'll promise.



this lyrics inspired me to much and the video freakin awesome :)

Just to bless the morning.
#Ben Howard-Old Pine

2 comments:

dojudge.