April 8, 2012

supaya orang-orang itu tahu AKU siapa.

Terkadang manusia cuma melihat dari satu sudut, 
dan sepantas kilat menggarap konklusi,
terutama pada orang yang gila,
orang yang kepalanya tiada,
yang semacam aku
orang sebal seperti aku. 

Jadi kenapa masih kau mahu berdiri sebelah aku,
pergi-lah. 
tinggalkan aku sendiri.
Jangan paksa jiwamu kalau dunia gila aku kau tidak bisa letakkan dirimu
maka, beredar-lah sayang
kerana tempat ini cuma untuk orang gila
dan untuk orang gila macam aku tidak layak untuk manusia rasional 25 jam macam KAU. 

Biar-lah memori selama ini, 
kita simpan jadi kenangan,
untuk bisa kita tenungkan dan paling tidak kita beringat
yang dulu kau ada kawan orang gila macam aku,
orang gila sebal mulut jahanam yang selalu jadi punca di setiap perbalahan. 

Maka pergi-lah. 
kalau di suatu hari nanti di takdir Tuhan kita bersemuka,
jangan-lah kita palingkan muka
kerana bagi aku benar-lah yang persahabatan itu satu yang mulia,
dan orang gila macam aku tidak layak untuk memeluk ia, 
jadi biarkan,
mari jadi sahabat, jadi musuh tolong jangan,
cuma mungkin telah di tulis di nasib kita, orang gila macam aku tiada layak bersama kalian semua. 

Pergi-lah supaya orang-orang itu tahu AKU siapa;
orang gila yang selalu celaka untuk setiap keadaan tapi tetap tidak akan jatuh semata :)





No comments:

Post a Comment

dojudge.