January 1, 2012

So much to story.

Here it come; the last day for 2011. Refreshing back for this 364 days what i've done, its too much to described with words. So much hardship has been going through. So much memories that i'll never shut it down from my mind. Looking out through windows in this messy room, it was cloudy day for last day and listening to stupid song played on radio makes me pfttttttttttt.

Melihat 364 hari yang terbelakang, bergunung memori kalau mahu di imbas kembali. Penat. Cuma beberapa yang aku simpan di senarai atas.

kesatu,
Salah satu dari 4 kawan baik aku, HADIJAH BTE LATIP kembali ke Rahmatullah dalam satu kemalangan. Walau hayat memisahkan kita masih tersisa memori lalu untuk kami simpan dalam hati.

kedua,
aku mula sedar semakin hampir untuk aku berdepan dengan ketakutan yang buat aku sedar dewasa itu semakin mengejar aku yakni KERJAYA. bersedia,kesedia,akan bersedia; semakin menghantui. Cuma bisa mengeluh dengan panjang dan dalam.

ketiga,
dan beberapa memori baru yang aku kira tidak perlu aku kongsi. Tidak penting kiraku.

Begitulah kehidupan kita. Sukar ditafsirkan melalui sebutan. Terkadang sukar tapi indah terkadang. Rahsianya cuma perlu cari semangat dan laluinya seperti biasa. Tapi janganlah jadi paranoid terhadap kehidupan mengharap agar kehidupanmu bukan jenis yang tipikal. Tidak kisah tipikal tapi gembira melaluinya. It much worthless when you realise the meaning of life itself.

All i hope is i could keep stands and smile in every hardship and bitterness and i guess the first test is 5 hours from now. I'll leave my hometown tonight and again, GOODBYE is the hardest word. Whatever it is, i have and i should. Another tough challenge is waiting for me. So i have to fight back or else i will face the failure.

Hadapi dengan senyuman my sweetheart <3

No comments:

Post a Comment

dojudge.