September 27, 2011

aku seru kau semangat !

hei si malas ! 
sini kau berhadapan dengan aku
biar berhambur darah ini 
memercik kesini sana
biar berkecaiderai jiwa ini
terjumpakan disini sana
malam ini 
di gelap ini 
mari !
keluar kau .

dan segala semangat 
aku seru kau semua
keluarlah
mari bantu aku
mari sertai aku
berdiri di sebelahku
peluk aku tatkala aku tergelincir 
bila si palat pemalas menarik aku
aku perlukan kau 
masa semakin suntuk
masa semakin hampir
datanglah 
aku seru kau malam ini
dan lekatlah selamanya pada aku 


kalau sampai bertitik darah pun 
kau masih di takdir terkulai
kau masih di takdir rebah
kau masih di takdir kecewa 
relakan si gagah
senyum 
kau bukan gagal 
kau menang pada zahir 
lihat di sana !
si malas sudah mati berdarahan
kau cincang2 lalu kau kubur kukuh dalam sana
lihat ! 
kau belum kalah .
senyum lagi sayang .


semangat ku ! 
aku seru kau . 
datanglah padaku 
menyeraplah padaku 
bersatulah jiwa dan raga kita
untuk malam ini 
dan untuk selamanya . 





No comments:

Post a Comment

dojudge.