July 29, 2011

MaknaHidup

hari ini. 
malam ini.
seperti biasa.
aku habiskan masa di hadapan kotaksegiempat ini.
melempias semua gianku pada mukabuku
pada utube pada blog




tidak tahu harus di mana aku mulakan 
bagaimana harus aku susun ayat ini
entri kali ini mungkin berat bagiku
kerana entri ini mungkin aku kisahkan tentang sesuatu
tentang makna hidup sebenar
tentang semangat bila diri mulai jatuh
tentang harapan bila diri mulai putus asa
terdampar. . . .
menangis. . . .
bersendirian . . .
dan mulai lemas. . . .

* * *  * * *  * * * * * * * * * * * * * * * *


lihat pada link video yang aku shared diatas
apa pandanganmu
khabar pada aku
cerita pada aku
pandangan dari kacamatamu


jangan lihat pada bakat lelaki itu 
jangan lihat pada tepuk riuh gemuruh para penonton
jangan dengar apa bentak juri
bukan itu 
bukan. . .
lihat pada matanya. 
lihat pada harapannya.
mungkin kau tidak rasakan
apa yang cuba lelaki itu sampaikan.
sebab kau tidak rasakan kesusahannya
kerana itu hatimu buta untuk melihat keikhlasannya
telingamu pekak untuk mendengar jeritan hatinya
betulkan sayang??


driver van byday.
delivered pizza at night.
ada kau tangkap ayat itu
ada kau selidiki itu
mungkin tidak
tapi aku bisa
dan sejelasnya aku bisa dengar
dan bila saja lelaki ini membuka mulut 
menyanyikan lagu yang aku sendiri tidak faham
kerana pelat bahasanya
tapi melihat kedalam matanya
melihat kelubuk jiwanya
airmata jatuh tak tertahankan
mungkin kerana aku sepertinya
yang hidup setiap hari dengan pengharapan
yang hidup setiap hari dengan kepercayaan
semoga hidup ini suatu hari akan berubah
seperti apa yang kami inginkan
tapi apa yang penting pada orangorang seperti kami
apa yang menjadi sangat bermakna
bila kami tidak di pandang dengan pandangan bingai
dengan pandangan hina
cukup bangsat ! 
biar kami hidup dengan kesusahan
biar kami hidup dengan keperitan
lemparkan kami sedikit rasa hormatmu
cuma itu yang kami pinta.
tidak banyak
cuma sepalit; cukup.


dude.
u really give me inspiration. life is not what u demanding for . but its all about appreciate things. 
the split of respect and sharing what ur heart say really had blowed my heart away. suddenly u remind me with my father. we are not too closed each other but i do love him . and when Father days come i always want to wish him but i just cant. this egoist really makes me so stupid-arrogant-daughter. but i can feel his warmt whenever i hug him when he send me to bus stop to goin back and having a long journey to kuala lumpur . sorry for all my wrong-doings. sorry for all my bad-words . i might be a worse daughter u ever had but i'll promise that i'll give a meaningful memory forever in this life one day . believed me . i always love you until this breath is taken away . 

lovefrom,
yourstubbornbiggirl:)

No comments:

Post a Comment

dojudge.