June 28, 2013

Gembira.

0124 at am.

Hi stranger. I hope you doing fine. I prefer to administer you as stranger since I really don' t have a clue about whom reading my post. I guess no one actually but still I want to post something since it make me happy, though.

I just wanna ask you as a person, what made your day or in a simple way what the things that make you smile leisurely ? Let talk as a friend and if you really don't mind, it will be my greatest pleasure if you could leave some comment down below there :)

Dear pal,
For me when it comes about a happiness, it always cut my tougue. I lost my words.
      

Lain manusia lain ceritanya tapi asasnya masih sama; asal gembira.

Asal gembira.

Definisi bagi A : aku gembira kalau aku ada kereta besar rumah besar bini/laki besar dan anak-2 besar. Aku gembira.

Definisi bagi B : Aku gembira kalau aku dapat buat aku gf/bf aku bahagia. Aku gembira.

Definisi bagi C : Aku gembira kalau kucing aku dapat lahirkan lagi banyak anak kucing jadi aku akan belanja besar untuk makanan perubatan dan aku gembira cuci tahi kucing hari-2. Aku gembira.

Dan beratus lagi contoh yang aku bisa sertakan tapi aku rasa tidak perlu sebab macam aku cakap gembira itu topik universal. INFINITI.

---There is a moment in life that I felt like I was completely in a puzzle. The moment that when you can' t understand your heart voice and you completely numb. More worse; it left you in a state when you feel like a stranger to your ownself. Kejamkan bila kau sendiri rasa yang jiwa kau bukan lagi milik kau. Terhancur dan bersepai.


Someone, a stranger before but good friend of me now somehow can understand myself at the first place even I'm not. Thanks to him but lately I can' t reach him and he was dissapear from social network without left me any words and I miss him so much, as a friend. Good listener, indeed. Man, I miss you.

Terkadang dalam hidup bila kita selalu dapat apa yang kita mahu dan impi tanpa tergadai sedikit peluh atau usaha, kita jadi si pelupa. Lupa sama susah kita yang semalam yang. Tapi susah yang semalam yang buat kita jadi orang sasa dalam hidup. Kebal terhadap semua cabaran dan kental untuk lawan semua derita. Aku harap aku bukan manusia seumpama itu.

Tapi nak, bahagia dan gembira itu milik mutlak individu. Jangan pernah takut atau ragu untuk menjadi pemiliknya cuma aku harap gembira yang kau rasa tidak seperti gembira aku yang kosong. Aku harap satu hari nanti gembira itu benar-2 untuk aku.
Kata ganda benar menunjukkan aku maksudkan ia. I meant it.





"Overthinking ruins you."
- anynomous.


No comments:

Post a Comment

dojudge.