November 5, 2011

AidilAdha .

berdikit sesak dalam jiwa 
mencantas sedikit demi sedikit kekuatan yang aku tanam 
takbir aidiladha bergema lagi
dan kali ini masih sama 
tiada banyak beza


terpapar luahan perasaan
yang bersama keluarga ; ketawalah
yang jauh di rantauan ; menangislah
dan yang pasti aku tergolong untuk baris yg ketiga . 



baru sekejap tadi aku tanyakan adik keberadaannya 
ketika ini,
di balasnya aku kenapa tidak dijawab panggilannya
ibu mahu bercakap katanya 
aku jadi pelik . 
streeeeeeeeeeeettttttttttt...........
celaka punya adik ! 
dia tipu aku bulat2. 
maksudnya raya haji ini dia di Tawau !
jadi cuma aku ,
cuma aku sendiri di sini .
sendiri :(


aku pujuk hati 
jangan bersedih 
AidilAdha itu bawa maksud korban 
dan berjauhan dari mereka untuk sekelumit kejayaan
adalah pengorbanan .
perngorbanan untuk mereka . 
cuma untuk mereka. 










.SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.

No comments:

Post a Comment

dojudge.