September 21, 2011

| sesal |



sudah tinggi
jauh keatas aku daki
mahu turun 
tapi takut 
sudahnya aku berdiri di tengah
lama ; sambil termenung.


sudah jauh aku jalan
sudah jauh aku berlari
masih aku gendong amanat ini
masih selamat dalam pelukku
tergerak hati untuk berhenti 
memerhati semula apa yang aku kendong
memerhati semula apa yang aku peluk
bingai mula menguasai diri
mula lah aku merungut


memang tak terlintaskan 
untuk aku ambil jalan ini
menjadi seorang yang mereka panggil nurse
langsung tidak 
hatta sedikit pun tidak
antara sedar dan tidak
bagaimana dan kenapa 
aku memang sudah berpijak di sini
ya . aku sudah berpijak. 
mahu menyesal tiada berguna
dan kekal lah aku di sini
masih di sini 
mengemisperih agar bisa terulang waktu
berharap kiranya aku tidak di sini
berdiri menyesal nonstop.





No comments:

Post a Comment

dojudge.