October 1, 2011

awkward

kalau aku katakan 
keduanya pun bodoh
kalau aku katakan 
keduanya pun ego
kalau aku katakan 
keduanya pun buta 

betul lah

semua mahu berdiri 
semua mahu bentak
semua mahu menang

susah lah

nanti di hujungnya
jangan menangis
jangan mengeluh
jangan menyesal


kau yang cakap

jangan di kocak air yang sedia tenang
jangan di goncang pokok yang tinggi 
kelak keruh air itu
kelak jatuh buah itu
kau yang sakit
kau yang sakit sayang


tidak mengapalah

begitu mudah berkata "hi"
tapi bila sudah mula awkward
kau aku diam 
kita bukan siapa pun 
sekadar kenal dan berbahasa basi
berselisih kelak cuma senyum 
menutup cuak di hati 
tapi pegang kata aku 
kalau disebelahnya kelak 
ada yang berdiri 
kau yang sakit
kau yang sakit


don't blame me darling.



she totally lied. 

~tak terjelaskan maksud
  aku sendiri kabur
  jadi jangan tanya aku 

No comments:

Post a Comment

dojudge.