July 25, 2011

S.E.N.Y.U.M

hari ini . 
saya senyum .
hei ! saya senyum .
kenapa ??
tiket raya sudah settle maa :)


kelmarin.
sebenarnya semalam .
malah harihari sebelumnya juga .
mereka tanya padaku 
kenapa aku selalu emo
madah di lempar setajam pisau
terhancurlenyukkan pada tiaptiap hati yang singgah
maaf lah kawan . 
tujuanku cuma satu . 
aku sarkastik tapi dalam pengajaran . 
agar pengajaran itu di ambil dan di pakai
bukan sekadar di lihat
di anggukiyakan kemudian di simpan di memori
dan di semadikan di sana . 


kenapa aku emo .
ah ! di tanya lagi soalan palat . 
cuak aku menjawabnya .
tanya saja pada sahabat baik ku
mereka sudah masak dengan aku
bukan masak tapi hangus melayan remismarah ku yang kerap 
dan tak tertakrifkan 
aku memang begitu 
tapi mudah simpati 
cuba berlutut dan menangis di hadapanku
sebentar sahaja berlalu semua kebencian itu 
walau puas aku kau tikam hingga lumat .
cukup jangan berkerut lagi.
aku memang begitu.
kalau kau bisa terima itu .
hai ! kau kawan baru aku :)


kawan putar lagu raya .
rahimah yang dendangkan lagu itu.
suka . memang lagu itu ketagihan saya di hari raya.
saya senyum.
gembira.
tiket sudah beli.
mak ! tahun ini kita raya bersama !!!
buras . saya minta maaf .
tahun ini aku makan kau puaspuas sampai muntah !
hahaha .
eh ! saya ketawa :)

                         
                        *  *  *  *   *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *   *

ketawa pun kau pelik ??
ak weird ??
terimakasih. aku memang selalu weird .

2 comments:

  1. raya owh raya..buras larikan diri dari c andieq thun ni..hahaha

    ReplyDelete
  2. haha . AKU PALING MENGIDAM BURAS DI RUMAH NIRWANA ABU BAKAR . haha

    ReplyDelete

dojudge.