July 17, 2011

P.E.N.A.T

minggu ini aku penat.
penatnya seperti apa tak usah kau tanyakan
kalau bisa aku jadi gila kerana kepenatan ini
sudah lama ubat antipsychotic itu aku telan.

minggu ini juga aku penat
penat dengan semua alasan manusia
yang kadangkadang tak tertakrifkan oleh minda
alasan yang buat aku selalu jadi sebal
dan bingit bila mereka nonstop memberi alasan
ah! diam kau sial. 
aku sudah penat
penat. muak .


minggu ini aku penat
penat dengan assigment
penat dengan silibus yang semakin mengigit kesukarannya
kesukaran yang menagih tumpuan ku yang seratusduapuluhperatus di kelas
malam yang selalu tertancap di hadapan muka buku
tak terdiamkan jikalau tidak di belek kertas lecterur muda itu
cukup sepatah dua
aku surrender
mengantuk penat kau apa tahu.

ahhhh .
sial. 

tapi. . . .


kenapa dalam kepenatan ini
aku masih sempat berjiwang
dalam jiwa memberontak dalam kepenatan 
berlayar dalam lautan kehidupan manusia
manusia yang seperti aku
masih bisa aku bina sebuah taman di hati
cukup dengan bunganya.
tersedia dengan rimbunan pokok serta kicauan burung
lagi sempurna bila di sertai angin lalu dan hangat matahari yang tidak mengigit
aku sediakan juga di situ sebuah kerusi. 
tapi kenapa.................
ah sial. sudah hati ! diam . kau bukan seperti itu . jangan. cukup . titik.

aku
selalunya akan aku
aku yang melalui jalanjalan ini
dan selamanya hanya AKU yang melaluinya
sendiri.
sendiri.
sekali lagi. 
sial kau perasaan !
aku benci kau. 




No comments:

Post a Comment

dojudge.